نحوه ضدعفونی کردن خریدها

در این ایام بحرانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از خودمان و عزیزانمان در برابر ویروس کووید 19 محافظت کنیم. یکی از توصیه های پزشکی در این دوران، ضدعفونی کردن خریدهای روزانه است.

 

طریقه ضدعفونی کردن بسته های خرید:

در ابتدا باید بگوییم که احتمال ابتلا به بیماری کووید 19 در صورت تماس و مصرف مواد غذایی بسیار کم است. بعد از خرید و تماس با بسته‌های مواد غذایی و پیش از آماده کردن وعده‌های غذایی شستن دست‌ها با آب و صابون به مدت 20 ثانیه ضرورت دارد. در صورتی که دسترسی به آب و صابون ندارید می توانید از الکل 70% استفاده کنید و بعد از آن توجه کنید، دست ها در معرض هوا خشک شود.

برای ضد عفونی خرید های خود، بهتر است به آب و صابون بسنده کنید. دکتر جلال الدین میرزای رزاز در این رابطه می گویند: مصرف سبزی و میوه در همه ایام و از جمله در بحران کنونی کرونا بسیار ضروری است و در این ایام که مواد ضدعفونی کننده و گندزدا در اختیار همه مردم نیست، می توان با چند قطره مایع ظرفشویی و سرکه، میوه و سبزی ها را ضدعفونی کرد و پس از ۵ دقیقه آب این مواد را دور ریخت و در ظرف دیگری با آب تمیز شست و شو کرد.

به یاد داشته باشید همیشه برای کاهش انتقال بیماری از طریق مواد غذایی باید اقدامات ایمنی لازم را به درستی انجام دهید.

لازم به ذکر است هرگز از مواد ضدعفونی کننده مانند مایع سفید کننده و یا مواد حاوی آمونیاک مخصوص ضد عفونی کردن سطوح روی مقواها، کارتن‌ها و یا کیسه‌های پلاستیکی حاوی مواد غذایی استفاده نکنید.

چنانچه از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنید، بعد از هربار خرید طبق دستورالعمل‌های موجود به دقت آن را شسته و با بالاترین درجه حرارت ممکن خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *