چرا محصولات ارگانیک مصرف کنیم؟

در این چند سال اخیر و با شیوع موجی از انواع بیماری‌ها در بین مردم، بسیاری از متخصصان و کارشناسان علم پزشکی و کشاورزی ادعا کردند استفاده زیاد از مواد هورمونی، کود‌ها، سموم و آفت‌کش‌های شیمیایی برای مبارزه با حشرات، آفت‌ها و بیماری‌‌‌ها عامل بروز بسیاری از این بیماری‌ها در مردم است. بنابر‌این موثر‌ترین راه تغذیه سالم و مقابله با مواد غذایی، میوه‌ها و سبزیجات آلوده با این مواد و سموم، مصرف محصولات اُرگانیک است. البته این به این معنی نیست که مواد غیر ارگانیک کاملا مضر هستند و نباید آنها را مصرف کرد چون به هر حال بدن ما باید با مصرف میوه و سبزیجات فراوان ویتامین‌های مورد نیاز خود را تأمین کند. اما بهتر است که برای تغذیه سالم‌تر، از محصولات اُرگانیک استفاده کنید چون دارای این 5 ویژگی‌ مهم هستند :

مواد غذایی اُرگانیک دارای ویتامین‌ها، آنتی‌اُکسیدان‌ها و اسید‌های چرب ضروری بیشتری نسبت به مواد غیر اُرگانیک هستند. تحقیقات جدید هم نشان می‌دهد که ترکیبات نامناسب و مضری مانند فلزات سنگین و باقیمانده‌های آفت‌کش‌ها در محصولات ارگانیک به میزان بسیار کمتری وجود دارند.

میزان ویتامین C، کلسیم، منیزیم، آهن و فسفر در این محصولات بیشتر است و همچنین میزان 50 درصد آنتی‌اکسیدان فِنولیک بیشتری نسبت به محصولات غیر اُرگانیک دارد. چون کود‌های حیوانی و آلی به کار رفته در کشاورزی اُرگانیک تولید آنها را افزایش می‌دهد اما آفت‌کش‌های مصنوعی باعث کاهش تولید آنها می‌شود.

این محصولات به میزان بسیار کمتری سم دارند، بقایای آفت‌کش‌های آلی در آنها بسیار کم است و مواد افزودنی ندارند.

این محصولات پس از برداشت در مدت زمان کمی به دست مصرف کننده می‌رسد و تازه‌تر است. زیرا در آن، از مواد نگهدارنده ی شیمیایی استفاده نمی شود

تولید‌کنندگان این محصولات از استادندارد‌های خاص و سخت‌گیرانه‌ای پیروی می‌کنند بنابر‌این احتمال آلوده شدن این محصولات به مواد شیمیایی و سمی به کم‌ترین میزان می‌رسد.

گواهی‌نامه‌های محصولات اُرگانیک درواقع بیمه‌هایی هستند که نشان می‌دهند در تولید این محصولات از مواد شیمیایی و سمی استفاده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *